https://kolorline.hu/5+1 étel, amitől jobban forog az agy!

5+1 étel, amitől jobban forog az agy!

Szerző:

Béres Eszter

Publikálva:

Utolsó frissítés:

Kategória:

Életmód

Mostmár gőzerővel elindult 2018, így nekünk sem árt visszatérni lassacskán a mókuskerékbe. Íme 5+1 étel, amitől nemcsak „jobban forog az észkerék”, hanem még az időskori elbutulást is segíthet távoltartani!

1, Teljes kiőrlésű gabonák

A zabliszt, az árpa, a dél-amerikai eredetű quinoa, vagyis rizsparéj és a zab: ezek mind olyan élelmiszerek, amelyek kiváló üzemanyagai lehetnek az agynak! A zab például oldható rostokat tartalmaz, amely eltávolítja a koleszterint a szervezetből és megakadályozza a plakkok kialakulását az artériákban. A tiszta artériák pedig köztudottan segítik az agy jó vérellátását, ami által csökken a stroke és a demencia kialakulásának veszélye. A teljes kiőrlésű gabonák tehát javítják a kognitív képességeket!

2, Tojás

A tojásban lévő vitaminok támogatják az agysejtek közötti kommunikációt, fontos azonban figyelnünk, hiszen koleszterintartalma magas.

3, Görög joghurt

A görög joghurtban lévő vitaminok és ásványi anyagok egyrészt segíthetnek a stressz feloldásában, energiát adnak a testnek és az agynak, másrészt több kutatás is kimutatta már, hogy a probiotikumok jótékony hatással vannak a bélrendszerre, segítenek megőrizni és helyreállítani bélflóránk egészségét.

(Fotók: pixabay)

4, Hal

A szardínia, a szardella, a tavi pisztráng és a lazac mind jó forrásai az omega-3 zsírsavaknak, ami azt jelenti, hogy a halfogyasztást érdemes heti 2 alkalomra emelni, s akkor talán nem is lehet megunni. Az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentők, ezért jók a szív- és érrendszer egészségének, és persze segítenek a jó agyműködés megőrzésében is.

5, Áfonya

Az áfonya gazdag antioxidánsokban, csökkenti a stresszt az agyban és kimutatták, hogy javítja a tanulási- és a motoros készségeket.

5+1, Kávé

A kávé magas antioxidánstartalma általában nem ismert az emberek előtt. Pedig több tanulmány is kimutatta, hogy a rendszeres kávézás csökkenti a demencia kockázatát. Csak ne halmozzuk a kalóriákat rengeteg tejszín és cukor hozzáadásával!

(Forrás)

További híreink

KBSC - Újabb játékos érkezett

Dátum: 2018. júl 19. 14:24

A labdarúgó NB II július 29-i rajtjára már gőzerővel készül a Kazincbarcika együttese.

Fókuszban az anyanyelv

Dátum: 2018. júl 19. 14:16

Magyar anyanyelvi tehetségfejlesztő tábort rendezett a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kazincbarcikai Tagintézménye június 25-e és 29-e között.

Kazincbarcikai gólkirály

Dátum: 2018. júl 19. 13:50

Jól szerepelt a KKSE

Útlezárás a Kennedy Shriver Emléknapon

Dátum: 2018. júl 19. 08:32

2018. július 20-án (pénteken) reggel 7 órától 23 óráig a Kennedy Shriver Emléknap miatt lezárásra kerül...

Programajánló

Eunice Kennedy Shriver emléknap

Kazincbarcika

TÓTH VERA KONCERT

Kazincbarcika

DENIZ LIVE

Kazincbarcika

Király Linda&Király Viktor a Kennedy Shriver napon

Kazincbarcika

Reklám

Legfrissebb galéria

Reklám

Legfrissebb videók

Facebook

Szurkoljunk