Kazincbarcika a település-marketing élvonalában
Kiemelt meghívott vendégelőadóként vett részt a miskolci Megyeházán tartott megyei település-marketing workshoppon a nyolcszoros Városmarketing gyémánt díjas Kazincbarcika képviseletében dr. Makkai Orsolya, a Barcika Art. Kft. ügyvezető igazgatója. Mitől lehet egy település sikeres és egyúttal vonzó mások számára is? Hogyan alakítható a település imázsa? Hogyan érhetjük el a polgáraink, a turisták és a vállalkozások elégedettségét, lojalitását? Ezekre a kérdésekre keresték a választ január 17-én a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei polgármesterek, illetve a témában érintett szakemberek.
kapcsolódó galéria
A workshop apropóját az adta, hogy tavaly megyénknek ítélték a „Marketingaktív megye 2018” díjat; köszönhetően Miskolcnak és Kazincbarcikának, amely települések több városmarketing gyémánt díjat is nyertek a Magyar Marketing Szövetség pályázatán. A résztvevőket egy közös innovatív ötletelésre várták, amelyhez inspirációként meghívott szakemberek tartottak előadást.
Fotók: Kovács Loretta
Török Dezső, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke, a rendezvény fővédnöke stábunk érdeklődésére elmondta, hogy ha már a megyének sikerült ekkora sikereket elérnie, akkor lehetőséget kell biztosítani annak a két városnak – Miskolcnak és Kazincbarcikának –, hogy bemutathassák azokat az értékeket, amelyeknek köszönhették az eredményeket, ezzel is segítve a megye többi települését a jövőbeni fejlődés elérésében.
Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója a sikeres stratégiáról a település-marketing alapjairól, valamint a megvalósítás szakaszairól beszélt, aki egy-egy sikeres vagy éppen sikertelen példával illusztrálta bemutatóját.
Fotón: Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója
Gecsei Anikó, a B.-A.-Z. Megyei Önkormányzati Hivatal, Paktumiroda paktummenedzsere a digitális világba kalauzolta el a hallgatóságot. Előadásában kiemelte, hogy a világhálón való jelenlét fontos nem csak a vállalkozásoknak, de a településeknek is. Ma már nem elegendő egy honlapot létrehozni, a cél, hogy ezt eljuttassuk azokhoz, akiknek szántuk. Ehhez adott tippeket és információkat az előadó.
Fotón: Gecsei Anikó, a B.-A.-Z. Megyei Önkormányzati Hivatal Paktumiroda paktummenedzsere
Cziczó Zsuzsanna, a miskolci polgármesteri hivatal programszervezési főosztály, kulturális és marketing osztály osztályvezetője Miskolc imázsépítésével a Városmarketing gyémánt díjjal jutalmazott programokkal ismertette meg a meghívottakat.
A nyolcszoros Városmarketing gyémánt díjas Kazincbarcika képviseletében dr. Makkai Orsolya, a Barcika Art Kft. ügyvezető igazgatója kisfilmekkel és fotókkal tarkított látványos prezentációjával mutatta be Kolorcity-t a közönségnek. Előadásában kitért a sikeres városmárka-építés eszközeire, a stratégiai célokra, és azok megvalósítására is, valamint áttekintést adott a tavalyi két díjazott projektről: a Kolorfesztiválról és a Fitt Barcika programsorozatról.
Fotón: dr. Makkai Orsolya, a Barcika Art Kft. ügyvezető igazgatója
A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat és a Foglalkoztatási és Gazdaságfejlesztési Paktumiroda, Borsod-Abaúj-Zemplén megye közös szervezésű programját a tervek szerint a jövőben folytatni fogják, hiszen minden érintett településeknek adott a lehetőség, hogy településüket akár marketingeszközökkel is fejlesszék.