Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán! – 2021. március 16.
Kazincbarcika Város Önkormányzata eddig is és ezután is fontosnak tartja a lakosság naprakész, hiteles informálását, ezért hetente két alkalommal, többnyire keddi és pénteki napokon a városban érvényben lévő intézkedésekről, a megbetegedések számáról, teendőkről adunk hírt, iránymutatást Önöknek a kolorline.hu és Szitka Péter polgármester, valamint Klimon István alpolgármester hivatalos Facebook-oldalán. Kérjük Önöket, hogy az általános védelmi szabályokat mindenhol tartsák be, vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!
Helyzetjelentés
Kazincbarcika város illetékességi területén igazolt, COVID-19 koronavírussal fertőzött személyek száma: 55 fő
a koronavírus-járvány második hullámában meggyógyult személyek száma: 979 fő
elhunytak száma: 28 fő
oltásban részt vett lakosok száma: 2356 fő
Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!
Közel egy éve jelent meg először igazolt formában a COVID-19 koronavírus Magyarországon. A világjárvány milliók életét követelte, hazánkban már meghaladta a 17 200 főt az elhunytak száma. Az elmúlt hónapokban számos korlátozást láttunk, éltünk meg hazánkban és a világon, hiszen a vírus nem tűnt el, a járvány továbbra sem ért véget. Jelenleg a védőoltás beadása lassú ütemben halad, így továbbra is feltétlenül szükség van a türelemre és a higiéniai szabályok szigorú betartására. Kazincbarcika Város Önkormányzata eddig is és ezután is fontosnak tartja a lakosság naprakész, hiteles informálását, ezért hetente két alkalommal, többnyire keddi és pénteki napokon a városban érvényben lévő intézkedésekről, a tömegbetegedések számáról, teendőkről adunk hírt, iránymutatást Önöknek a kolorline.hu és Szitka Péter polgármester, valamint Klimon István alpolgármester hivatalos Facebook-oldalán.
Kérjük Önöket, hogy az általános védelmi szabályokat mindenhol tartsák be, vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!
A lakosság informálásának hiánya nehezíti a háziorvosok munkáját országos szinten. Kazincbarcika város vezetői folyamatos tájékoztatásának köszönhetően helyi szinten nincs lakossági felháborodás a házorvosok oltási rendjével kapcsolatban.
Országos szinten hatalmas felháborodást keltett, hogy a lakosság kellő információ hiányában gyakran a háziorvosokon kéri számon, hogy miért nem oltották be vagy miért nem tud kielégítő tájékoztatást adni a rendelkezésre álló vakcináról.
Szijjártó László, a Magyar Orvosi Kamara (MOK) Győr-Moson-Sopron megyei elnöke közösségi oldalán osztotta meg véleményét, miszerint az egyik legnagyobb aktuális probléma a koronavírus elleni oltások szervezése. Posztjában pontokba szedve foglalta össze a témához kapcsolódó tudnivalókat.
Kazincbarcika Város vezetői a koronavírus-járvány hazai megjelenése óta folyamatosan, közlemények formájában informálják a kazincbarcikaiakat, ennek köszönhetően helyi szinten nincs lakossági felháborodás a házorvosok oltási rendjével kapcsolatban.
Korábbi közleményünkből tudható: azt, hogy hetente hány embert tudnak oltásra megszervezni a háziorvosok az aktuálisan rendelkezésre álló vakcina mennyisége határozza meg. A vakcinahiány, illetve a különböző vakcinák alkalmazási előírásai miatt a sorrendet az is befolyásolja, hogy mennyi és milyen oltóanyag van éppen, és ezeket milyen korosztályoknál lehet alkalmazni.
A heti feladataikat, a névlistát és az eloltható vakcinák számáról, fajtájáról szóló tudnivalókat a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő és a megyei oltási bizottságok küldik el a háziorvosoknak.
A lista egyben egy prioritási rend is, a praxishoz tartozó legidősebbtől halad sorban életkor szerint és figyelembe veszi az oltandó idős ember dokumentált krónikus betegségeit is.
Minden háziorvosi körzetre egyedi oltási programok vonatkoznak hetente, kéthetente a körzethez tartozó betegek életkora, betegségei alapján.
Jelenleg a háziorvos értesíti a praxisához tartozó regisztráltakat, hogy ki és mikor számíthat az oltásra. Ő csak a rendelkezésre álló adatok alapján dönt arról is, hogy ki oltható vagy nem.
A múlt héten 219 fő kapta meg a vakcinát. Az egészségügyi dolgozókon felül eddig összesen 2356 főt oltottak be a városban.
A Kazincbarcikai Városi Kórházban működő oltópont továbbra is működik, a hétvégén a rendőrség és a katasztrófavédelem dolgozói kapták meg a vakcinát.
Igény esetén bővített kapacitással működik a Kazincbarcika Város Önkormányzata által biztosított, akut koronavírus fertőzés kimutatására alkalmas OMSZ PCR-mintavételi pont
November 3-ától azon betegek számára, akiknek egészségi állapota megengedi, és szeretnék felgyorsítani a háziorvos/Nemzeti Népegészségügyi Központ által elrendelt mintavételt, lehetőségük nyílik, hogy előzetes telefonos időpontegyeztetést követően személyesen jelenjenek meg a Kazincbarcika Város Önkormányzata által biztosított szűrőponton.
A vizsgálat gyorsítása érdekében gyorsteszteket is alkalmaznak, amely, ha pozitív eredményt mutat, nincs szükség további mintavételre, azt a Népegészségügyi Központ elfogadja. Ha tüneteket produkál valaki, és negatív lett a gyorstesztje, akkor elvégzik a PCR-mintavételt is.
Az elmúlt héten dupla kapacitással és hosszított nyitvatartással hétvégén is működött a kazincbarcikai PCR-mintavételi pont. A napi átlagosan 100-120 elvégzett teszt eredményei alapján elmondható, hogy az elmúlt időszakban folyamatosan növekedett a koronavírus-fertőzöttek száma. A mentőszolgálat mind humánerőforrásban, mind eszközökben továbbra is fel van készülve arra, hogy megnövekedett mintavételi igény esetén bővítsék a kapacitásukat.
Fontos tudni:
-
A PCR-tesztelést továbbra is a háziorvos/NNK rendeli el a beteggel történő telefonos konzultációt követően.
-
A beteg a háziorvossal történő telefonos konzultáció során jelezheti, hogy egészségi állapota engedi vagy sem, hogy a tesztet a mintavételi ponton vegyék le.
-
A mintavételi pontra időpontegyeztetés nélkül nem lehet bejutni.
-
Az időpontegyeztetést a háziorvos PCR-teszt iránti jelzését követően az Országos Mentőszolgálat végzi, az OMSZ telefonon veszi fel a kapcsolatot a beteggel. A mintavételi ponton történő szűrési lehetőség ekkor is egyeztethető.
-
A mintavételi pont Kazincbarcika, Fő tér 35. fszt. 1. szám alatt 8.00-22.00 óra között üzemel. A betegeket előzetesen 10 perces időeltéréssel hívja be az OMSZ.
-
A mintát az OMSZ munkatársai veszik le.
-
A mintavételi pontra kizárólag autóval (tömegközlekedés kizárt) érkezhet a beteg.
-
A mintavételi pontra kizárólag hívásra lehet belépni, a hívásig az autóban kell várakozni.
-
A mintavételi pont előtt az önkormányzat két darab parkolóhelyet biztosít a tesztre érkezők számára.
-
A mintavételi ponton egy időben az OMSZ munkatársain kívül egy fő tartózkodhat.
-
Az OMSZ munkatársai minden beteg után fertőtlenítést végeznek.
-
A mintavételi ponton naponta kb. 50-60 beteg tesztelhető.
-
Az OMSZ munkatársainak kérése, hogy a megbeszélt időpontra minden esetben pontosan érkezzenek!
A tavaszi szünet végéig automatikusan meghosszabbítják a lejáró GYES-, GYED- és GYET-jogosultságokat
Novák Katalin, a családokért felelős tárca nélküli miniszter szombaton, videóüzenetben jelentette be, hogy a GYES-, GYED- vagy GYET-jogosultságot automatikusan meghosszabbítják mindaddig, amíg az iskolák és az óvodák működése a mostanihoz hasonló lesz, tehát a tavaszi szünet végéig.
A döntés indokaként szerepelt, hogy a járvány harmadik hulláma miatt az iskolák ismét átálltak a digitális működésre, és az óvodák sem tartanak nyitva, csak kiemelten szükséges esetben biztosítanak ügyeletet. Ez komoly megterhelést, hétköznapi problémákat jelenthet a családoknak. (forrás: MTI)
Használják a NAV elektronikus ügyéntézési lehetőségeit!
A veszélyhelyzet miatti kormányzati intézkedések betartására, a fertőzések megelőzésére a NAV központi ügyfélszolgálatain a személyesen megjelenő ügyfeleket előzetes időpontfoglalás alapján fogadják. Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.
A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a NAV elektronikus szolgáltatásai biztosítják.
Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a https://www.nav.gov.hu/ oldalról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon.
Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es főmenüpont kiválasztásával lehet kérdezni a NAV munkatársaitól.
Kérik, hogy csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát! Ha mindenképpen szükséges a személyes ügyintézéshez, időpont a https://www.nav.gov.hu/, valamint a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalható.
Halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre! Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.
Köszönjük, hogy vigyáznak egymásra!
Szitka Péter polgármester
Klimon István alpolgármester