Minden a KolorApp-ról
Minden városban előfordulnak törött padok, a helyükről elmozdított szemetesek, kátyúk, közvilágítási hibák. Bosszantó, amikor ilyen dolgot lát az ember és rögtön az fogalmazódik meg a fejében, hogyan és mennyire gyorsan lehetne ezeket a problémákat orvosolni, kinek kellene szólni. Csaknem négy évvel ezelőtt született az ötlet, hogy egy olyan intelligens városüzemeltetési problémabejelentő mobilapplikációt fejlesszenek ki Kazincbarcikán, melynek segítségével a felhasználók okos eszközeikkel könnyedén jelezni tudják, ha a városban valamilyen problémát fedeznek fel.
Kazincbarcika Város Önkormányzata még 2017-ben a városi tulajdonban lévő Barcika Centrum Kft.-t bízta meg a projekt kidolgozásával és megvalósításával. 2018 januárjában el is indult a modern, rendkívül könnyen kezelhető KolorAPP, amely mára rengeteg hasznos funkcióval bővült.
Az ingyenesen letölthető alkalmazás segítségével néhány gombnyomással üzenhetnek a felhasználók például, ha valahol balesetveszélyes utcabútort látnak, illegálisan lerakott szemetet észlelnek, vagy bármilyen rendellenességet vesznek észre Kazincbarcikán – ismertette az applikáció működését Halász Béla, a polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztályának vezetője. Az észlelt hibákat névvel, vagy akár név nélkül, fotóval bárki jelentheti a városüzemeltetés felé, amiről visszajelzést is kap. A jelzést rövid időn belül ellenőrzik a szakemberek, és a probléma megoldásában érintett szolgáltatót értesítik a hibáról. A végeredményről pedig tájékoztatják bejelentőt.
Például, ha egy megrongálódott villamos szekrényt látunk, lefotózzuk, az applikáció segítségével elküldjük a képet a hely címével vagy koordinátáival, akkor az észlelt hibáról értesítik a szakembereket, akik megjavítják vagy kicserélik a hibás berendezést. A folyamatról és a hiba elhárításáról visszajelzést is kapunk mobilkészülékünkre.
Már több ezren használják a KolorAPP-ot!
Az indulása óta az applikáción keresztül csaknem 4000 bejelentés érkezett, iOS-rendszerre közel 1000-en, androidos készülékekre pedig több mint 5000-en töltötték le a KolorApp-ot. A statisztikai adatokból az látszik, hogy hamar népszerűvé vált az új rendszer.
A téma kapcsán dr. Bakk Richárd rendőr alezredes, a Kazincbarcikai Rendőrkapitányság vezetője elmondta, hogy a városban jónak és stabilnak jellemezhető a közbiztonság, de mint minden hasonló méretű településen, előfordulnak rongálások. Ilyen esetekben nagyon hasznos a KolorApp, hiszen egy-egy bejelentés alkalmával az adott területre jobban tudnak fókuszálni a rend őrei, és a korai jelzéssel nő az esélye annak is, hogy az elkövető kézre kerül.
Fodor Gábor, a Kazincbarcikai Önkormányzati Rendészet vezetője hozzátette, hogy az applikációnak köszönhetően jelentősen javult a parkolási morál is a városban. A jelzések alapján tett intézkedések az évek alatt meghozták az eredményt, egyre kevesebben parkolnak úgy, hogy azzal másokat akadályozzanak a közlekedésben.
Dr. Makkai Orsolya, Kazincbarcika város alpolgármestere kiemelte, hogy a KolorApp fejlesztése folyamatos, hiszen a fejlesztők szerették volna, ha a lakosság nemcsak városüzemeltetési feladatokban nyújthatna segítséget, hanem egy felületen értesülhetnének minden őket érintő információról, hírről. Az alkalmazáson keresztül olvashatók a Kolorline legfontosabb hírei, közleményei és a városi kulturális, szórakoztató és sportprogramok közül is válogathatunk.
A felhasználók többek között közvetlen, úgynevezett push üzenetet kapnak a városi közlekedést érintő forgalmirend-változásokról, útlezárásokról, balesetekről, így elkerülhetik a kialakuló forgalmi dugókat és alternatív útvonalon közelíthetik meg úticéljukat.
A KolorAPP a mindennapi ügyintézésekben szintén segítséget nyújt, megtalálhatjuk benne az ügyeletes gyógyszertár, a szolgáltatók és intézmények elérhetőségeit és nyitvatartását.
Az applikáción keresztül városfejlesztési javaslatok is érkeztek a rendszerbe, tette hozzá Klimon István alpolgármester, aki egyébként aktív felhasználó is. Az elmúlt időszakban több ezer probléma oldódott meg a lakossági bejelentéseknek köszönhetően, hiszen a KolorAPP-on keresztül közvetlenül azokhoz az illetékesekhez jutott el a panasz, akik megoldhatják azt.
A városlakók több esetben is közvetlen visszajelzést küldtek az applikáción keresztül az üzemeltetők felé, amelyek kivétel nélkül pozitívak voltak. A felhasználók örülnek a kommunikációs csatornának, mivel könnyen, gyorsan használható és visszajelzést kapnak az adott bejelentésről.
Töltsék le és próbálják ki bátran a KolorAppot!