Közmeghallgatás 2023
Kazincbarcika Város Önkormányzata megtartotta idei évi közmeghallgatását. A nyilvános fórumon az itt élőknek lehetőségük nyílt arra, hogy a város vezetőinek szabadon és közvetlenül tehessék fel kérdéseiket, és azokra válaszokat is kapjanak. Bár Kazincbarcikán minden esztendőben tartanak közmeghallgatást, de a tapasztalat az, hogy egyre kevesebben vesznek rajta részt.
Hajléktalanhelyzettel kapcsolatos problémák, távhőellátással kapcsolatos kérdések, közterületi ügyek. Ilyen és ehhez hasonló témákban fogalmazták meg észrevételeiket azon városlakók, akik éltek a közmeghallgatás intézményével Kazincbarcikán.
A Mezey István Művészeti Központban megtartott eseményre előzetesen lehetett jelentkezni. Mint azt megtudtuk, akadt, aki magánjellegű problémával fordult a városvezetéshez. Az ügy személyes jellegénél fogva nem tartozott a testületre, de a családsegítő szolgálaton keresztül ígéretet kapott az érintett városlakó, hogy segítséget kap problémája megoldására.
Közügyek a terítéken
Szóba került a Borsodchem lakótelepen való parkolási és parkolóépítési kérdés, néhány városüzemeltetési probléma, de a jelenlévők érdeklődtek a vízi komplexum beruházásának részleteiről is, valamint érkeztek kérdések közbiztonságot és társasházakat érintő témákban is.
A közmeghallgatáson minden beérkezett kérdésre, észrevételre, panaszra választ kaptak a jelenlévők. Klimon István alpolgármester pedig örömmel konstatálta, hogy jó néhány városlakó számára fontos volt, hogy éljen a lehetőséggel, és részt vegyen az eseményen.
„Kazincbarcika Város Önkormányzata minden évben tart közmeghallgatást, ahol elmondhatják véleményüket a városlakók. Természetesen ez ma már egy lassan feledésbe merülő közjogi forma, mert a legtöbben e-mailt vagy levelet írnak az önkormányzatnak, esetleg polgármester úrnak. De gyorsan növekszik a KolorApp-ot használók száma is, így a közmeghallgatásra érkezők egyre kevesebben vannak. Ez valahol érthető, mert felgyorsult társadalmunkban nem várják meg az emberek, hogy az évente megtartott közmeghallgatáson mondhassák el problémájukat, hanem sokkal gyorsabb választ remélnek a saját gondjaikra, ezért az egyéb formákat választják.”
— fogalmazott Klimon István alpolgármester.
Egyre több a bejelentési lehetőség
A városvezetők egyébként minden hozzájuk érkező egyedi panasz esetében igyekeznek segíteni azok orvoslásában. Így nem szükséges a városlakóknak a következő közmeghallgatásig várniuk az észrevétel megfogalmazásával, hanem telefonon, e-mailen vagy a KolorApp-on keresztül is bejelenthetik problémáikat.