Lakóhelyismereti és -történeti játékot hirdet az Idővár Nyugdíjas Kulturális Klub
Kazincbarcika várossá nyilvánításának 70. évfordulója tiszteletére egy komplex játékot indít az Idővár Nyugdíjas Kulturális Klub 2024 januárjában. Az áprilisig tartó megmérettetésen a város általános- és középiskolásai vehetnek részt. Az első három forduló írásban zajlik, a negyediknek pedig a Mezey István Művészeti Központ ad majd otthont.
Egy színvonalas helytörténeti versenynek ígérkezik az Idővár Nyugdíjas Kulturális Klub felhívása, amelynek nyomán városunk múltjával ismerkedhetnek meg felkészülés közben a kazincbarcikai diákok. A játékban az általános iskolák felső tagozatos diákjai, valamint középiskolások vehetnek részt. A szervező 5 fős csapatok jelentkezését várja.
A játék feladatai nagyrészt az Egressy Béni Városi Könyvtár helytörténeti anyagára, valamint az interneten fellelhető forrásokra épít. A verseny első 3 fordulója írásos, a megoldott feladatokat levélben küldhetik meg a versenyben résztvevők a Mezey István Művészeti Központ címére (3700 Kazincbarcika, Rákóczi tér 9.).
Az első forduló feladatainak eljuttatása az általános és középiskolákba jelenleg is tart. A téma: lakóhelyünk földrajza, történelme. A válaszokat a versenyzőknek 2024. január 15-ig kell visszaküldeniük.
A második forduló feladatai január közepén érkeznek az intézményekbe, a megoldásokat február 12-ig kell eljuttatniuk a versenyzőknek a Mezeybe. A téma az oktatás, a művelődés és a sport lesz.
A harmadik írásbeli forduló feladatait március 11-ig kell megoldaniuk a játékosoknak a gazdasági élet, az ipar, a szolgáltatások, a környezetvédelem és az egészségügy témájában.
A negyedik forduló a döntő lesz, várhatóan április közepén, a Mezey István Művészeti Központban. Ekkor tartják a szervezők a „Miénk a város!” címmel a végső megmérettetést az általános- és középiskolák kategóriájában városismereti és -történeti témában. Ide már csak a legjobb eredményt elérő csapatok juthatnak.
Jelentkezni az intézmények vezetőihez eljuttatott adatlap és az első forduló feladatainak megoldásával, illetve beküldésével lehet.