
KolorApp, együtt tehetünk a városért
Évente 1500 bejelentést tesznek a városlakók a KolorAppon keresztül, legyen szó elromlott közvilágításról, úthibáról, szabálytalan parkolásról vagy akár kóbor ebekről. A legtöbben a közvilágítás problémája, nem világító lámpatestek miatt ragadnak telefont, majd lefényképezik a bejelentésre váró dolgot, kijelölik a probléma tárgyát, és megadják a pontos helyet. Ezután kezdődik az a csapatmunka, amelyben a szakemberek igyekeznek a legrövidebb idő alatt orvosolni a problémát. Idén az appon keresztül érkezett jelzések, hibák 70 százalékát már megoldották, többségüket 24 órán belül.
A bejelentés az appon nem bonyolult. Az alkalmazás felső sorából ki kell választani a bejelentést és hozzáadni egy újat. A beazonosítást segíti, ha minden ablakot kitölt a bejelentő, vagyis leírja röviden a problémát, kiválasztja a típusát, megjelöli a helyszínt akár a jelenlegi pozíciója megadásával, akár a térképen való kikeresésével. Ha még fotót is csatol vagy az alkalmazás kameráját használva mutatja meg a hibát, az egyértelműen megkönnyíti a beazonosítást és az orvoslást.
A Kolorapp egy olyan információbázis, amelyben a város közérdekű információi is megjelennek, legyen szó helyi egészségügyi ellátásról, programajánlatról vagy várostörténetről. Ugyanakkor a városlakók véleményére és segítőkészségére is számítanak.
Klimon István alpolgármester kiemelte, hogy Kazincbarcikán a városüzemeltetéssel kapcsolatos problémák bejelentésére egy külön menüt lehet használni és alkalmazni.
„Bárki bejelentheti a KolorAppon keresztül a problémát, legyen az egy rossz lépcső, egy kátyú az úton, egy közvilágítási hiba vagy egy nem megfelelő KRESZ-tábla. De az applikáció bejelentés menüpontjában fejlesztési javaslatot is meg lehet fogalmazni” — foglalta össze Klimon István.
A KolorAppon bejelentetett problémák az észrevételtől függően kapnak ügyintézőt a Polgármesteri Hivatal Beruházási és Üzemeltetési Osztályán.
„A KolorAppon egy helyen látjuk és tudjuk kezelni azokat a problémákat, amik ide beérkeznek. Ha egyéb felületekről kellene begyűjtenünk, akkor az sokkal több időt venne igénybe — hangsúlyozta dr. Juhász Hajnalka aljegyző, a Beruházási és Üzemeltetési Osztály vezetője. — A bejelentésekre jellemzően már másnap reagálunk, hiszen a hivatal munkaidejében minden nap 2 alkalommal nézzük a beérkezett bejelentéseket, és küldjük a megfelelő szerveknek, akár mondjuk egy közvilágítási karbantartással foglalkozó gazdasági társaságnak vagy akár a Barcika Park Kft.-nek.”
A legtöbben — a bejelentők csaknem negyede — közvilágítási problémákat jeleznek az alkalmazáson keresztül. A kimutatásból az is kiderül, hogy majd’ 70 százaléka az észrevételeknek már megoldódott, illetve megjavították azokat a hibákat, amelyeket a városlakók jeleztek az önkormányzat felé.