Megszűnik az Ügyfélkapu
Január 16-tól megszűnik az Ügyfélkapu és mellette egy sor bejelentkezési mód a közigazgatási, önkormányzati, bírósági és egyéb ügyintézési portálokra. Helyettük két opció marad: az Ügyfélkapu+, valamint a közelmúltban bevezetett Digitális Állampolgárság Program (DÁP) nevű alkalmazás.
Az Ügyfélkapu+ egy úgynevezett kétfaktoros hitelesítési eljárást takar, amelynek használatakor a felhasználónév + jelszó páros mellett egy hitelesítőalkalmazás szükséges a bejelentkezéshez.
A DÁP alkalmazással egyszerűbb a bejelentkezési folyamat, nincs szükség felhasználónévre és jelszóra, elegendő az okostelefon kamerájával beolvasni a számítógép képernyőjéről egy QR-kódot a bejelentkezéskor.
Ügyfélkapu+-regisztráció
Szükséges hozzá:
⇒ Egy létező, már használatban lévő Ügyfélkapu-regisztráció, ahová felhasználónévvel és jelszóval szoktunk belépni.
⇒ Egy okoseszköz (telefon vagy tablet), amellyel applikációt tudunk letölteni, majd az futtatni.
⇒Egy hitelesítő alkalmazás, azaz authenticator letöltése például a Google Play Áruházból vagy az AppStore-ból.
Az Ügyfélkapu+-regisztrációt érdemes 2025. január 15-ig megtenni, mert ha egyik regisztrációt sem végezzük el január közepéig (Ügyfélkapu+ és/vagy DÁP), nem lesz lehetőségünk elektronikusan elintézni azokat az ügyeket, amelyekhez ügyfélkapus belépés szükséges.
2025. január 16-tól az Ügyfélkapu megszűnése miatt nem lehet majd elérni rajta keresztül például az EESZT-t, az ONYA-t, az eSZJA-t, illetve a többi központi online ügyintéző felületet.
„A jelenlegi tervek szerint az Ügyfélkapu+ rendszere 2025. december 31-ig fog működni, utána teljes egészében a DÁP veszti át a szerepet az online állampolgári ügyintézésben” – írja az Economx.