https://kolorline.hu/Kassától Borsiig – felvidéki élménybeszámoló a Pollack diákjaitól

Kassától Borsiig – felvidéki élménybeszámoló a Pollack diákjaitól

Szerző:

Kolorline szerkesztőség

Publikálva:

Utolsó frissítés:

Kategória:

Kazincbarcika

A Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola 7. évfolyamos tanulói hetedik alkalommal vettek részt az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő segítségével megvalósuló Határtalanul! programban.

Május 9. és 12. között 45 tanuló és 4 tanár utazott a Felvidékre, hogy végigjárja a Rákóczi-túra útvonalát.

Az első napot Kassán kezdtük, ahol tisztelettel adóztunk Rákóczi Ferenc és bujdosótársai emléke előtt a Szent Erzsébet Székesegyház Rákóczi –kriptájában. Elsétáltunk a Rodostó-házhoz, ahol a kiállítás és az azt vezető magyar hölgy mindenkit lenyűgözött. Innen Tőketerebesre buszoztunk. Az Andrássy-kastély, a park és a park végében lévő mauzóleum mindenki tetszését elnyerte. A nap végén foglaltuk el szállásunkat Deregnyőn. A helyi lelkészházaspár volt a vendéglátónk. Minden reggel innen indultunk és ide értünk vissza vacsorára. Vacsora után felidéztük az aznap látottakat és elvégeztük a kapcsolódó feladatokat. A következő napot Homonnán kezdtük a kastélyban, ami Drugeth Zsigmond halála után Thököly Imre birtokába került. Útban Királyhelmec felé megálltunk a leleszi hídnál, amely egy gótikus kőhíd és műemlék.Királyhelmecen az első utunk a gimnáziumba vezetett. Ebben az intézményben nyolcosztályos képzésben vesznek részt magyar és szlovák gyerekek egyaránt. A minket kísérő magyar tanulók és tanárnőjük bemutatták az éppen folyó ballagási előkészületeket, az informatika szaktantermet a 3D-s nyomtatóval, a robotikához szükséges felszereléssel. Beszéltek az ott végzettek elhelyezkedési lehetőségeiről és az éppen folyó pályázatokról. Remekül éreztük magunkat. A Mailáth Múzeumban megcsodálhattuk Sissi királyné ruháit, amelyeket az eredeti alapján alkottak újra. Ezután a bélyi Sennyey - kastélyba látogattunk, ahol többek között a Petőfi Intézet kutatásairól is láthattunk kiállítást. A harmadik napot a Kövesdi várnál kezdtük. Ezután Zemplénbe utaztunk, ahol megtudhattuk, hogy régen mezőváros, Zemplén vármegye székhelye. Ma már egy kis falu, aminek a református templománál időztünk egy keveset. Dobóruszka katolikus templomában megkoszorúztuk Dobó István sírját. A szarkofág oldalai eredetiek, a teteje nem, hiszen az eredeti Eger várában található. Dobó István hamvait viszont a dobóruszkai szarkofágban helyezték el. Kirándulásunk legszívszorítóbb része következett. Ellátogattunk Nagyszelmencre, a kettészakított faluba. 40 évvel ezelőtt egy éjszaka felhúzták a falu közepére az ukrán határt és az ezzel elválasztott családok tagjai csak 20 évvel később találkozhattak újra. Elérkezett az utolsó nap. A Nagyráskán lévő állatsimogató, illetve a régi autók és motorok kiállítása és kipróbálása mindenkinek nagyon tetszett. Utazásunk végső állomása Borsi, ahol megtekintettük a Rákóczi várkastélyt, II. Rákóczi Ferenc születésének helyét, és élvezetes előadást hallgathattunk a családról. Itt köszöntünk el Lívia nénitől, aki a három és fél nap alatt nagy lelkesedéssel mutatta be az érdekességeket, mindig hangot adva annak, hogy a határ mindkét oldalán, néhány percre egymástól lakunk, és összeköt minket, hogy magyarok vagyunk.

A 7. a és a 7.b osztály diákjai, osztályfőnökei és kísérő tanárai

További híreink

Leállás a Kazincbarcikai Fedett Uszodában

Dátum: 2024. júl 26. 13:08

Augusztus 5. és 25. között a szokásos éves karbantartás miatt leáll a Kazincbarcikai Fedett Uszoda és az ott elérhető szolgáltatások. Az üzemeltető a lakosság türelmét és megértését kéri.

Kolorfesztivál – idén is Kolorcountryvá tágul-tárul Kolorcity

Dátum: 2024. júl 25. 07:25

A Kolorfesztivál évek óta plusz dimenziót jelent a helyszínt adó Kolorcity és a fesztiválozók számára. A környező települések a Kolorcountry virtuális birodalmának égisze alatt csatlakoznak saját porondon tartott kulturális programokkal a Kolorfesztivál szellemiségéhez. Így lesz ez idén is. Négy település terjeszti ki 2024-ben Kazincbarcika fesztiválhatárait egytől egyig izgalmas, értékes programokkal.

A Gyermekek Háza-Kézművesház izgalmas-mozgalmas élménytábora

Dátum: 2024. júl 24. 20:36

Kazincbarcika idei Kolortábor-konstellációjából a gyerekek által egyik legjobban várt alkalom a Gyermekek-Háza Kézművesház sokat ígérő élménytábora volt. Ezen a héten többek között lézerharc, Szafari Park, BorsodChem-üzemlátogatás, illetve közös mozizás kínálkozik számukra, és ez sok kis táborélvező érdeklődését telibe találta.

Néhány napra leáll a vízfelmelegítés-szolgáltatás

Dátum: 2024. júl 22. 13:37

Karbantartás miatt 4 napig a távhőszolgáltatással összefüggő vízfelmelegítés-szolgáltatás a teljes városban szünetel. A Barcika Szolg Kft. a felhasználók türelmét és megértését kéri.