Játékos programozás a Tompa Mihály Általános Iskolában
A tanév során a tanulók heti rendszerességgel végeztek olyan kódolási és programozási tevékenységet, amely fejleszti a problémamegoldó képességet, az algoritmikus gondolkodást, a kreativitást.
Az Irinyi János Református Oktatási Központ Tompa Mihály Általános Iskolája eredményesen pályázott a Nemzeti Tehetség Program 60 órás, tanórán kívüli matematikai, természettudományos, digitális kompetenciák elmélyítését szolgáló, élmény- és felfedezés központú komplex tehetséggondozó program megvalósítására.
A pályázat a 2018/2019 – es tanévet érintette 12 felső tagozatos tanuló részvételével, melyet Lukácsné Bogár Mónika pedagógus irányíttott.
A tanév során a tanulók heti rendszerességgel végeztek olyan kódolási és programozási tevékenységet, amelyek fejlesztették a problémamegoldó képességet, az algoritmikus gondolkodást, a kreativitást, valamint alkalmassá tette a tanulókat arra, hogy a meglévő ismereteikből és tudásukból új tudást hozzanak létre.
A műhelymunkában a kódolás történelmi gyökereinek felkutatásakor - a titkosírások megismerése és kipróbálása után – saját titkosírást is készítettek.
A foglalkozásokon a kódolással párhuzamosan a tananyagon túlmutató, az informatika órán nem alkalmazott IKT eszközök megismertetése, fejlesztése - virtuális faliújság, QR-kód olvasó és szerkesztő, szófelhő, infografika - is célkitűzésként szerepelt.
A program zárásaként QR-kódos csapatjátékra hívták a pedagógusok a szülőket, testvéreket, barátokat, akikkel képregényeket és posztereket készítettek az év legszebb, legviccesebb pillanatairól.