https://kolorline.hu/Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán! – 2021. április 2.

Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán! – 2021. április 2.

Szerző:

Kazincbarcika Város Önkormányzata

Publikálva:

Utolsó frissítés:

Kategória:

Kazincbarcika

Kazincbarcika Város Önkormányzata eddig is és ezután is fontosnak tartja a lakosság naprakész, hiteles informálását, ezért hetente két alkalommal, többnyire keddi és pénteki napokon a városban érvényben lévő intézkedésekről, a megbetegedések számáról, teendőkről adunk hírt, iránymutatást Önöknek a kolorline.hu és Szitka Péter polgármester, valamint Klimon István alpolgármester hivatalos Facebook-oldalán. Kérjük Önöket, hogy az általános védelmi szabályokat mindenhol tartsák be, vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!

Helyzetjelentés

Kazincbarcika város illetékességi területén igazolt, COVID-19 koronavírussal fertőzött személyek száma: 138 fő
a koronavírus-járvány második hullámában meggyógyult személyek száma: 1105 fő
elhunytak száma: 34 fő
oltásban részt vett lakosok száma: 4629 fő


Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!

Jelenleg tetőzik a koronavírus-járvány harmadik hulláma. A világjárvány milliók életét követelte, hazánkban már 21 262 fő az elhunytak száma. Az elmúlt hónapokban számos korlátozást láttunk, éltünk meg itthon és a világon, hiszen a vírus nem tűnt el, a járvány továbbra sem ért véget. Jelenleg a védőoltás beadása lassú ütemben halad, így továbbra is feltétlenül szükség van a türelemre és a higiéniai szabályok szigorú betartására.
Kazincbarcika Város Önkormányzata eddig is és ezután is fontosnak tartja a lakosság naprakész, hiteles informálását, ezért hetente két alkalommal, többnyire keddi és pénteki napokon a városban érvényben lévő intézkedésekről, a tömegbetegedések számáról, teendőkről adunk hírt, iránymutatást Önöknek a kolorline.hu és Szitka Péter polgármester, valamint Klimon István alpolgármester hivatalos Facebook-oldalán.
Kérjük Önöket, hogy az általános védelmi szabályokat mindenhol tartsák be, vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!


A koronavírusos betegek kezelésében hatásos az időben megkezdett Favipiravir-terápia. Ha tünetet észlel, maradjon otthon, és hívja az ügyeletet! A gyógyszert hétvégén is felírják és TAJ-szám alapján más is kiválthatja

A koronavírus-járvány harmadik hullámában meredeken emelkedő fertőzések miatt a kórházi kezeléseknél hatásosan alkalmazott Favipiravir-gyógyszer március eleje óta már a járóbeteg-ellátásban is elérhető és hatékony a betegek otthoni gyógyulásában. A tablettát az enyhe vagy középsúlyos tüneteket mutató betegeknek a háziorvos írja fel, ezzel is elősegítve a betegség könnyebb lefolyását és csökkentve a kórházi kezelésre szorulók számát.
A favipiravirtól a tünetek megjelenésétől számított maximum 5-7. napig várhatunk jótékony hatást, ezért a gyógyszer mielőbbi alkalmazása érdekében nemcsak a pozitív teszttel igazolt, hanem a koronavírusos tüneteket mutató, nagy valószínűséggel megfertőződött betegek esetében is elkezdődhet a kezelés. A gyógyszert a háziorvosokon kívül már jogosult felírni az alapellátási ügyeletben, a Covid-ambulanciákon dolgozó, illetve minden olyan orvos, aki a járványügyi ellátásban gyógyít. Így az érintett betegek hétvégén és ünnepnapokon is megkezdhetik a vírus elleni védekezést.
A gyógyszer ingyenesen kiváltható a gyógyszertárakban, illetve a Covid-ambulanciákon, kiadását kizárólag szakember végezheti. Emellett elengedhetetlen a favipiravir hatóanyagú gyógyszerek potenciális magzat- és májkárosító hatásáról a betegek tájékoztatása, és kötelező a beteg beleegyező nyilatkozatának kitöltése is.

A gyógyszerátvétel nem indokolhatja az otthoni karanténkötelezettség megszegését! A koronavírusos betegek ne személyesen keressék fel az orvosukat és a gyógyszertárakat, hisz az jelentős egészségügyi kockázattal jár, veszélyezteti a járvány elleni védekezés sikerességét, valamint a patikába látogató többi beteg és a gyógyszertári dolgozók egészségét. A felírt gyógyszer kiváltásához kérjék egy hozzátartozójuk, ismerősük vagy az önkormányzat segítségét, hisz TAJ -szám bemondásával is ki lehet váltani a gyógyszert.
Kiemelt fontosságú, hogy a favipiravir-kezelés során a betegek folyamatosan tájékoztassák a háziorvosukat az állapotukról. (Emberi Erőforrások Minisztériuma)
 

Ha tünetet észlel, hívja az ügyeletet és mindenképpen maradjon otthon! A hozzátartozó a szükséges iratokkal – személyi igazolvány, lakcím- és TAJ-kártya – ki tudja váltani a gyógyszert.
Az orvosi ügyelet a (06-48) 785 100 telefonszámon érhető el.
Április 4-ig a Kamilla Gyógyszertár látja el az ügyeletet.
Kazincbarcika, Egressy Béni út 1/C, Telefonszám: 06-48) 512-292


A háziorvosok megkapták a praxisukhoz tartozó regisztráltak névsorát. A szakmai ajánlás alapján ők döntenek az oltás sorrendjéről

A háziorvosok oltási tevékenységét segítő szakmai ajánlást készítettek a háziorvosok vezetői, amely abban segíti a háziorvosokat, hogy milyen különösen kiemelt kockázatnak számító krónikus betegséggel rendelkező oltandókat részesítsenek előnyben az oltási program végrehajtása során. A szakmai ajánlás megalkotásánál a járvány eddigi tapasztalatait, a vírusfertőzés súlyos lefolyásával szenvedő betegek és az eddig koronavírus-fertőzéssel elhunytak alapbetegségeit, valamint a nemzetközi irodalmi adatokat tartották szem előtt. A szakmai ajánlás négy preferenciaszintet jelöl meg az oltás sorrendjének szempontjából. Az ajánlás nem kötelező érvényű, inkább egy szakmai iránymutatás a háziorvosoknak, meghagyva erős orvosi szabadságukat abban, hogy ők – ismerve az oltásra regisztrált pácienseik állapotát és kórelőzményét - kiknek az oltását tartják sürgetőbbnek. Fontos hangsúlyozni, az oltási rend változatlan, és abban továbbra is a regisztrált idősek oltása az első.
Ugyanakkor mind az idősek, mint a 60 év alattiak körében még többen várnak a vakcinára, ezért a háziorvosoknak naponta kell felelős döntéseket hoznia arról, hogy az épp rendelkezésre álló vakcinával kiknek az oltását részesítsék előnyben. A főszabály továbbra is az, hogy a regisztrált idősek oltása a legsürgetőbb, hiszen életkoruknál fogva ők vannak leginkább kitéve a fertőzés súlyos, akár halálos kimenetelének.
A háziorvosoknak készített szakmai ajánlás rögzíti, hogy minden, az oltás szempontjából kiemelt preferenciacsoportokon belül is fontos, hogy érvényesüljön az életkori szempont. Tehát például a háziorvos praxisában regisztrált cukorbetegek közül természetesen az idősebb oltása megelőzi a fiatalabbat. Ugyanakkor két hasonló korú idős ember között is nagy lehet a kockázati különbség, például egy 65 éves cukorbeteg oltása egyértelműen sürgetőbb, mint egy ugyanolyan korú egészséges, vagy cukorbetegséggel nem rendelkező személyé. Az is életszerű, hogy egy 45-50 éves kórosan elhízott, esetleg még cukorbetegséggel vagy szív-és érrendszeri betegséggel küzdő beteg számára a védőoltás sürgetőbb lehet, mint akár egy tőle pár évvel idősebb, de ismert alapbetegséggel nem rendelkező személyé.
Akár az idős, akár a fiatalabb korosztályból hív be a háziorvos oltandót, mindenképpen érdemes bizonyos krónikus betegségeket, illetve állapotokat kiemelt kockázatnak tekinteni, és az azzal rendelkező oltandókat előnyben részesíteni az oltás megszervezésekor. Mindezzel csökkenthető a súlyos betegségek és hosszú távon a halálos áldozatok száma is.
A szakmai ajánlás 4 preferenciaszintet jelöl meg. Az 1-es csoportba a legsürgősebben beoltandók tartoznak: a regisztrált 65 év felettiek, a várandósok és azok a betegek, akik az immunrendszert gyengítő onkológiai kezelés (pl. kemoterápia), immunszupresszív kezelés előtt állnak, illetve ugyanilyen okból a transzplantációs listán levő páciensek. A 2. preferenciacsoportba azok a regisztrált oltandók tartoznak, akik az eddigi klinikai tapasztalatok alapján betegségüknél fogva extrém módon ki vannak téve a vírusfertőzés súlyos, akár végzetes lefolyásának. Ide tartoznak például az extrém elhízásban, a diabetes mellitusban (cukorbetegség), a súlyos krónikus szívelégtelenségben, a súlyos légzőszervi betegségben, a stroke-on átesett, a dializált vagy krónikus vesebetegségben szenvedő betegek, és a szervátültetett betegek. A szakmai ajánlás 3. preferenciaszinten javasolja megfontolni a háziorvosoknak, az egyes kockázati betegségben szenvedőkkel (aktív onkológiai kezelés, az immunszupresszív, biológiai kezelés és a szervtranszplantáció előtt álló személyekkel) egy háztartásban élő családtag oltását az úgynevezett „fészekimmunitás” kialakítása céljából. Az oltás szempontjából 4-es prioritásiszinten javasolt kezelni bizonyos egyéb krónikus, de egyensúlyban lévő légzőszervi és szív-érrendszeri betegségeket, krónikus vese- és májbetegségeket, egyes ideggyógyászati (pl. Parkinson-kór, sclerosis multiplex) és immunológiai kórképeket. (koronavirus.gov.hu)


Folytatódott a KSZSZK bentlakásos idősellátási intézményeiben az oltás

A Kazincbarcikai Szociális Szolgáltató Központ bentlakásos idősellátási intézményei azon dolgozói és ellátottjai, akik egészségi állapotuk miatt vagy egyéb okokból eddig nem kaphatták meg az oltást, vagy később regisztráltak, a héten részesültek a Pfizer-vakcina első adagját. Az intézményekben az érintett 138 emberből 82 személy van beoltva. A második adag beadására április második felében kerül majd sor, illetve azok, akik valamilyen okból most sem kaphattak még oltást, ekkor lehetőségük lesz az első vakcina felvételére.
A bentlakásos idősotthonokban továbbra is a központilag meghatározott protokoll van érvényben. A látogatás tilos és az intézményelhagyás szigorú szabályokhoz kötött. A hozzátartozók havi rendszerességgel hozhatnak csomagot, amit fertőtlenítés után kapnak meg az ellátottak.


A hulladékszállítás rendje nem változik a húsvéti ünnepek alatt

A hulladékot munkaszüneti napokon – azaz nagypénteken és húsvéthétfőn – változatlanul, a korábbi megszokott rend szerint szállítják el.
A hulladékgyűjtő edényeket és zsákokat a szállítás napján legkésőbb reggel 6 óráig kell kihelyezni.
A húsvéti ünnepek alatt a telefonos ügyintézési lehetőség szünetel.
A BMH Nonprofit Kft. szolgáltatási területén a házhoz menő lomtalanítási szolgáltatás szünetel. A már visszaigazolt lomtalanításokat az ingatlanhasználókkal egyeztetve későbbi időpontra helyezték át.
A szolgáltatási területen található hulladékudvarok határozatlan ideig zárva tartanak, a lakossági hulladék átvétele a hulladékudvarokban átmenetileg szünetel.
A személyes ügyfelszolgálati irodák szintén határozatlan ideig zárva tartanak, ügyintézésre telefonon, elektronikusan (e-mailben) és postai úton van lehetőség.

Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
E-mail: ugyfelszolgalat@bmhnonprofit.hu
Telefon: +36 21 3500 111
Éevelezési cím: 3510 Miskolc, Pf. 583


Húsvétkor fókuszban a biztonsági öv

A rendőrség nagy hangsúlyt fektet a baleset-megelőzésre, a balesetek számának csökkentésére.
Évtizedek óta megszokott az a gyakorlat, hogy húsvét idején a rendőrség az ittas járművezetők kiszűrésére koncentrál. Az elmúlt években az ittas járművezetők által okozott balesetek száma csökkent, ami azt mutatja, hogy a közlekedők többsége tisztában van az ittas vezetés kiemelt veszélyességével. A rendőrség idén is bízik a közlekedők józanságában, a felelős viselkedésükben.
Még mindig sokan nem használják a biztonsági övet, ezért az ellenőrzések során erre is számítaniuk kell mind a sofőröknek, mind a járműben utazóknak.
Baleset-megelőzési szempontból kiemelt fontosságú a biztonsági öv használata. Jelentősége nem a baleset elkerülhetőségében, hanem a már bekövetkezett baleset következményeinek csökkentésében mutatkozik meg. Hatásmechanizmusa alapján egyrészt megvédi a vezetőt és az utasokat a „kirepüléstől”, másrészt csökkenti a jármű és tartozékai okozta sérüléseket. A biztonsági öv használata nem az Ön döntése, hanem kötelező.
Ne feledje: járművezetőként szeszes italt ne fogyasszon! Kapcsolja be biztonsági övét és hívja fel utastársai figyelmét is arra, hogy rögzítsék magukat!
A közlekedők idén húsvétkor is határozott és következetes rendőri fellépésre számíthatnak.


Köszönjük, hogy vigyáznak egymásra!

Szitka Péter polgármester
Klimon István alpolgármester

További híreink

Megszűnik a 22 eurós áfamentességi értékhatár

Dátum: 2021. ápr 17. 07:40

2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad. A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a jogszabályi változásra.

Újra nyitnak a BMH Nonprofit Kft. ügyfélszolgálati irodái

Dátum: 2021. ápr 17. 07:37

A BMH Nonprofit Kft. személyes ügyfélszolgálati irodái 2021. április 19-től a megszokott nyitvatartási rend szerint újra fogadják ügyfeleinket, illetve ugyanezen időponttól a házhoz menő lomtalanítás megrendelése ismét elérhető.

Vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán! – 2021. április 16.

Dátum: 2021. ápr 16. 18:22

Kazincbarcika Város Önkormányzata eddig is és ezután is fontosnak tartja a lakosság naprakész, hiteles informálását, ezért hetente két alkalommal, többnyire keddi és pénteki napokon a városban érvényben lévő intézkedésekről, a megbetegedések számáról, teendőkről adunk hírt, iránymutatást Önöknek a kolorline.hu és Szitka Péter polgármester, valamint Klimon István alpolgármester hivatalos Facebook-oldalán. Kérjük Önöket, hogy az általános védelmi szabályokat mindenhol tartsák be, vigyázzunk egymásra Kazincbarcikán!

Újra nyitnak a bölcsődék, az óvodák és az iskolák – Kazincbarcika Város Önkormányzata minden intézményi dolgozónak FFP2-es maszkot biztosít!

Dátum: 2021. ápr 16. 15:30

Kazincbarcika Város Önkormányzata a pedagógusok, a munkatársak és a gyermekek fokozott védelme érdekében az intézményi dolgozóknak összesen 1000 db FFP2-es maszkot biztosít, emellett kézfertőtlenítőszerekkel is segíti a higiéniai szabályok szigorú betartását.

KolorTV élőben

Programajánló

Legfrissebb galéria

Legfrissebb videók

Facebook

Szurkoljunk