Anna filmje
A Magyar Egyiptomi Baráti Társaság és a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége által 1-8. osztályos tanulók számára kiírt „Történelmi Digitális Pályázatán” Mencsik Anna a Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola 8. osztályos tanulója digitális történetmesélés kategóriában 2. helyezést ért el.
A kiírás értelmében egy ókori egyiptomi mesét, a Királyfi és a sors c. történetet kellett feldolgozni, mely a British Múzeum 10060 számú papiruszán maradt fenn és írásképe alapján a korai XIX. dinasztia korára, I. Széthi (Kr. e. 1292-1279) uralmának végére vagy II. Ramszesz (Kr. e. 1279-1213) uralkodásának kezdeti időszakára datálható. A töredékes írás mondanivalója a predesztináció. Az ókori szerző arra keresi a választ, hogy vajon az ember megváltoztathatja-e a számára kijelölt sorsot. Ám a papirusz hiányossága miatt erre csupán félig kapunk feleletet. Anna animációs kisfilmjéhez rendkívül alapos előkészítő munkát végzett önállóan, a viszonylag rövid idő alatt, ami rendelkezésre állt a feladat elvégzéséhez. Rajzszakkörön mobil telefonnal fotózta be a nyersanyagot, melyet gyors szerkesztéssel állított össze. A feladatismertetésben, a munkában felkészítője volt Andrásiné Palkó Ágnes rajztanár. Az értékelés szempontjából a pályamunka készítésekor több kritériumnak kellett megfelelni. A megjelölt szempontok az anyanyelvi ismereteken túl kultúrtörténeti és történelmi tudásra sarkalltak, fejlesztve a vizuális látást, a kézügyességet, a digitális készségeket és a kreativitást. A december 5-ei nívós díjkiosztóra az édesapa, Mencsik Gyula kísérte el lányát Budapestre, ahol Anna díjként könyveket és egy E-book olvasót vett át. Az érdeklődők a Fáraók földjén oldalon, az Élet Háza címszó alatt, az Alkotóház rovatban tekinthetik meg a rövid filmet.
- Az eredmény nagy boldogságot, sikert jelentett, hiszen először próbálkoztam ilyen feladattal. A rajztudásomat – tanórákon kívül is – folyamatosan próbálom fejleszteni. Sajószentpéteren Alvári Dóra, Kazincbarcikán az Izsó Miklós Képzőművészeti Körben Bacsó István művész tanárok óráit látogatom. Mivel grafika szakra szeretnék jelentkezni, az elismerés újabb ösztönzést ad számomra. – foglalta össze gondolatait az ifjú tehetség.