Elkészült az elkerülő — átadták a 260-as főutat Sajószentpéter és Kazincbarcika között
Ünnepélyes keretek között adták át ma a Sajószentpéter és Kazincbarcika között megépült, 260-as főutat. A 26-ost elkerülő út nagymértékben csökkenti majd azt a hatalmas autós és kamionos forgalmat, ami miatt sokszor jelentős dugók nehezítették a haladást a két település között. Kazincbarcika Város Önkormányzata több mint 60 millió forinttal járult hozzá a városba becsatlakozó körforgalom megtervezéséhez annak érdekében, hogy a helyiek a legzökkenőmentesebben közlekedhessenek.
kapcsolódó galéria
Rendezvény dátuma: 2023. december 21.
Sajószentpéter - Berente elkerülő út átadása
Már tábla is jelzi Sajószentpéter határában, hogy Kazincbarcika 11 km távolságra érhető el az új, ma átadott 260-as főúton, amely Sajószentpétert és Berentét kerüli el, majd az új kazincbarcikai körforgalomban csatlakozik vissza a 26-os számú főútra. Az elkerülő út átadásán Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyese köszönetet mondott azoknak az országgyűlési képviselőknek és polgármestereknek, akik az elmúlt 20 évben folyamatosan lobbiztak azért, hogy ez az út elkészülhessen.
„A Magyar Közúttal együttműködve olyan útfelújítási programot indított az Építési és Közlekedési Minisztérium, ami azt teszi lehetővé, hogy a járásközpontokba való eljutás, valamint a járásközpontok megközelítése se vegyen igénybe 30 percnél több időt. Amennyiben ez realizálódik, akkor kényszerből egyetlen magyar állampolgárnak sem kell majd a jövőben azért elhagynia otthonát, lakóhelyét, hogy munkához, iskolához, egészségügyi ellátáshoz vagy állami közszolgáltatásokhoz jusson” — fogalmazott a miniszterhelyettes.
Demeter Zoltán országgyűlési képviselő ünnepi beszédében kiemelte az összes helyi beruházás közül a 260-as elkerülő megépítését, hiszen évtizedek óta húzódó problémára nyújt megoldást: csökken a 26-os terheltsége, a Sajószentpéteren tapasztalható károsanyag-kibocsátás, valamint a járművek okozta zajszint is.
„Az itt élők számára természetesen ünnep ez a mai nap. Hálás a szívem, hogy elérkezett ez a pillanat, amikor átadhatjuk közösen ezt a beruházást. Engedjék meg nekem, hogy hadd kezdjem viccesen: a jövőben érdemes lesz Sajószentpétert elkerülni… Természetesen ez csupán biztatás az új főútvonal használatára, hiszen mindannyian szeretjük azokat az embereket, akik itt élnek Sajószentpéteren” — mondta megnyitóbeszédében a térség országgyűlési képviselője.
Az ünnepélyes átadást jelképező szalagot Csepreghy Nándor miniszterhelyettes, Bánné dr. Gál Boglárka, a B.-A.-Z. vármegyei közgyűlés elnöke, Demeter Zoltán országgyűlési képviselő és Alakszai Zoltán B.-A.-Z. vármegyei főispán vágta át.
Az elkerülő út megépítésének gondolata már 25 éve fogalmazódott meg az itt élő városvezetőkben, ám a fedezet nem állt rendelkezésre. A teljes elképzelés részbeni megvalósulása lett a 260-as elkerülő út megépülése és átadása, amely így is könnyebbséget jelent majd a kazincbarcikaiaknak vagy az ide érkezőknek — erről Klimon István alpolgármester beszélt a Kolorline kérdésére.
„A körforgalom megépítése Kazincbarcika Város Önkormányzatának is köszönhető, hiszen annak idején, amikor az elkerülő útnak a kérdése felvetődött, akkor közösen együttműködve például a tervezést mi magunk finanszíroztuk. Kértük, hogy az út úgy kerüljön kialakításra, hogy a Jószerencsét útnak a négysávosítása az út végén megvalósulhasson, és a körforgalom Kazincbarcika vérkeringésbe megfelelő bekötést biztosítson” — hangsúlyozta Kazincbarcika alpolgármestere.
A beruházás a tervezett határidő előtt fejeződött be, így az autósok és a tehergépjárművek már Sajószentpétert elkerülve közlekedhetnek a Kazincbarcika és Miskolc közötti útszakaszon. A 260-as elkerülő út átadása után a következő terv — amelyért már lobbizik Demeter Zoltán, térségünk országgyűlési képviselője is —, hogy folytatódjék az út építése, mégpedig Kazincbarcika elkerülésével, egészen az országhatárig.
Sajószentpéter és Berente elkerülője jelent egy 2x1 sávos, 10,61 kilométer hosszú elkerülő szakaszt, legjelentősebb műtárgyként pedig egy 164 méter hosszúságú átjárót, a háromnyílású öszvérszerkezetként megépült Sajó-hidat. A beruházás jelentős részén a HE-DO és a Soltút konzorciuma, egy másik alprojekten pedig a STRABAG töltötte be a fővállalkozói szerepet. A beruházás 5 milliárd Ft-ból valósult meg.