A tehetség sokszínűsége
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat…”- olvasható a Szent-Györgyi Alberttől származó idézet a Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola honlapján. Ennek a mottónak igyekszik maradéktalanul megfelelni az intézmény kollektívája. Elhivatottságukat mi sem bizonyítja jobban, minthogy idén harmadik alkalommal nyerték el az „Akkreditált kiváló tehetségpont” címet a Nemzeti Tehetségsegítő Tanácstól.
Az iskola első ízben 2010-ben pályázott a Tehetségpont elnyerésére, a mostanit néhány nappal ezelőtt kapták meg a februári minősítés eredményeként. Ez évben öt tehetségterületen tudták megmérettetni magukat: nyelvi, testi-kinesztetikus, logikai-matematikai, térbeli vizuális és természeti tehetség területen akkreditáltak. A tanulók célirányos fejlesztését tulajdonképpen az iskolába kerülésük pillanatától megkezdik, hiszen az óvodában a B-A-Z Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Kazincbarcikai Tagintézmény Sajószentpéteri Telephelye által kiállított tehetségútlevél irányt mutat a pedagógusoknak a tehetséggondozó munka szervezésében. Ezen az úton halad a felsős diákok készség szerinti oktatása is, mely nem csupán a szakköröket érinti, a tanórákon ugyancsak előtérbe helyezik a tehetséggondozást. Különös figyelmet fordítanak a kompetencia alapú tárgyakra, mint a matematika, a magyar és az idegen nyelv. Ezeken a területeken az oktatás nívócsoportokban történik, a gyermekek minél hatékonyabb megsegítése érdekében. Az összes többi tantárgynál, melyek oktatása nem nívócsoportban zajlik, szintén odafigyelnek a pedagógusok, hogy az egyéni bánásmódot, vagy sajátos nevelést igénylő gyerekek külön feladatot kapjanak, differenciálják őket. A tehetséggondozásban a tanórai kereteken túllépve igyekeznek a gyermekeket egyéb lehetőségek felé terelni. A diákok látókörének szélesítése érdekében például számos partneri kapcsolatot létesítenek. Kiváló az együttműködés többek között az Északerdő Zrt.-vel, a Pedagógiai Szakszolgálattal, az ÉRV Zrt.-vel, illetve az MSZC Bláthy Ottó Villamosipari Szakgimnáziumával. A produktív munka elősegítésére a pedagógusok szakmai napokon, műhelygyakorlatokon, tanfolyamokon vesznek részt. Sikerük titkát a szakmaiság, az elhivatottság és a partneri kapcsolatok hármasában látják.