
Seres László festőművész — akinek egy kalandfilm volt az élete — Barcikán mutatja be alkotásait
Seres László miskolci festőművész és nemzetközi restaurátor tárlatával folytatódik az „Emberben a művész, művészben az ember” című kiállítássorozat. A megnyitó március 6-án (csütörtökön) 18:00 órakor lesz a Mezey István Művészeti Központban. Élénk nonfiguratív alkotások érkeznek a falakra! Addig is a KolorTV portréfilmjéből — a művészprojekt szellemében — jobban megismerhető az alkotó emberi oldala és nem mindennapi életútja.
Seres László az a festő, akinek ecsetvonásaiban ott bujkál a művésztelep hatása (ahol gyermekként élt), a New Yorkban töltött főiskolás mezítlábas hippi napok woodstocki szellemének fuvallata (a kőkemény szocialista Magyarország korában), valamint az Indiában restaurátorként töltött telek napjainak nyugalma. A KolorTV portréfilmjében az idén 80 éves művész élményvilágával elevenedik meg részletesebben egy rendkívül termékeny élettörténet, amelyben hősünk mert az árral szembe menni, éles kanyarokat bevenni, és hirtelen igent mondani az élet és távoli tájak spontán hívószavára.
Bárki, aki kedvet kapott személyesen is találkozni a gazdag múltú művésszel, és szembenézni pályájának sokféle gyümölcsével, azt március 6-án (csütörtökön) 18:00 órától várja a Mezey István Művészeti Központ lenti nagy kiállítóterme.
Seres László is ember a művészben
Márciusi kiállítónk tárlata része a 2025-ben indult Emberben a művész, művészben az ember kettős művészeti projektnek. A cél egyrészt Magyarország más tájainak vizuális tehetségeit bemutatni Kazincbarcika lakóinak, másrészt a messziről jött összeállítások mellett a helyi művészi szcéna virtuózait is újszerű reflektorfénybe helyezni a Mezey kávézója és koktélbárja, a GinGin Art Caféban, amely mindkét esetben „művészsimogatóként” is funkcionál. Ez az esély azt a célt szolgálja, amit a koncepció is sugall: közelebb hozni a művészek emberi oldalát a közönséghez.